x

تامی هیلفیگر

تامی هیلفیگر

آشنایی با تامی هیلفیگر
از زمانی که نام تامی هیلفیگر به دنیا معرفی شد، یکی از برندهای برجسته در حوزه مد و لباس آمریکایی در جهان پدید آمد. امروزه، محصولات ارزنده این برند حس کم نظیری از مد و دنیای فشن القاء می‌کنند که می‌توان این محصولات را در دسته‌بندی‌های لباس، کفش، عطریات و لوازم منزل یافت. عطریات مختلف این برند قسمت مهمی از محصولات آن را تشکیل می‌دهند و از جمله شناخته شده‌ترین رایحه‌های جهانی هستند.
ایده اولیه تاسیس برند
زمان تاسیس شرکت هیلفیگر سال ۱۹۸۵ است و تولیدات این برند در بیش از ۱۸۰۰ فروشگاه و ۱۰۰ کشور جهان به فروش می‌رسد. میزان فروش محصولات تامی هیلفیگر به اندازه‌ای است که در سال ۲۰۱۳ مقدار آن در مراکز فروش به ۶.۴ میلیارد دلار رسید و این مقدار در سال ۲۰۱۴، ۶.۷ میلیارد دلار بود.
کار اصلی تامی هیلفیگر در حوزه مد در سال ۱۹۶۸ آغاز شد و این در حالی بود که مؤسس این شرکت یک فروشگاه لباس را تنها با ۱۵۰ دلار در نیویورک تاسیس کرد. جالب است که هزینه تاسیس فروشگاه توسط تامی هیلفیگر از طریق کار در شرکت نفتی به دست می‌آمد.
موسس برند معروف هیلفیگر خوب می‌دانست که باید روی افزایش شعبه‌های فروشگاه خود تا ۱۰ شعبه تمرکز کند.
برخلاف موفقیت اولیه فروشگاه هیلفیگر، در سال ۱۹۷۷ ورشکسته شد و دو سال بعد، هیلفیگر برای یافتن شغلی در حوزه طراحی مد و لباس به نیویورک رفت.
او در جاهای مختلفی کار کرد که می‌توان Jordache Jeans را نام برد.
در سال‌های نخستین دهه ۱۹۸۰ برای شرکت هیلفیگر اتفاق مهمی افتاد و این اتفاق زمانی بود که موسس شرکت با Mohan Murjani فعال حوزه منسوجات دیدار کرد.
در همان زمان موسس تامی هیلفیگر با Mohan Murjani قراردادی را امضا کرد که براساس آن محصولات مدرنی در حوزه مد و لباس تولید می‌شد.
برندی برای جوانان
ایده جوان‌پسند بودن محصولات چیزی بود که در کارهای آینده و پروژه‌های سال‌های بعد این برند نیز باقی ماند.
در سال ۱۹۸۹ موسس برند با Murjani قطع همکاری کرد و این سال زمانی بود که دو نفر با نام‌های Lawrence Stroll و Joel Horowitz همکاری خود را به عنوان مدیرهای اجرایی در شرکت هیلفیگر آغاز کردند. این دو از افرادی بودند که تجربه موفقی در شرکت Ralph Lauren داشتند و با اضافه شدن آن‌ها، ایده جدیدی در شرکت هیلفیگر مبنی بر تولید محصولات لباس ورزشی آقایان ایجاد شد.
دهه ۱۹۹۰ میلادی زمان پیشرفت و ظهور برند تامی هیلفیگر
در سال ۱۹۹۲، تولید کننده تامی هیلفیگر به صورت رسمی کار خود را شروع کرد به طوری که عموم مردم با محصولات این برند آشنا شدند. پس از سال ۱۹۹۶ نیز این شرکت شروع به تولید محصولات مخصوص خانم‌ها کرد و در اواخر سال ۱۹۹۷ بود که هیلفیگر اولین فروشگاه را در بورلی هیلز تاسیس کرد.
پیشرفت این برند در سال بعدی نیز ادامه یافت به صورتی که فروشگاه لندن نیز در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد.
بخش بازاریابی برند در دهه ۹۰ میلادی بسیار موفق عمل کرد و توانست محصولات آن را به روش‌های مختلف به خریداران معرفی کند. از نمونه‌های موفق می‌توان همکاری تامی هیلفیگر با صنعت موسیقی و تبلیغ از طریق موسیقی را نام برد.
پیشرفت در آنسوی مرزها
دهه نخست ۲۰۰۰ میلادی زمانی بود که پیشرفت برند تامی هیلفیگر و شناخته شدن آن در سراسر جهان کلید خورد.
در سال ۲۰۰۱ بخش تولید محصولات پوشاک خانم‌ها معرفی شد. با این حال درآمد شرکت در این سال با کاهش روبرو بود.
در‌آمد تامی هیلفیگر در سال ۲۰۰۲ مقدار ۱.۸۷ میلیارد دلار برآورد شد و براساس بررسی‌ها در سال‌های بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹، در‌آمدش از ۱.۹ میلیارد دلار به ۷۰۰ میلیون دلار رسید.
با این حال، میزان فروش شرکت در کشورهای اروپایی به صورت قابل توجهی افزایش داشت. بنابراین، مدیران اجرایی تصمیم گرفتند تا روی بازار اروپا تمرکز کنند و محصولاتی را مختص فرهنگ اروپایی عرضه کنند.
در همین سال‌ها یکی از بهترین نوع عطرها در سال ۲۰۰۴ با نام True Star عرضه شد که به عنوان بهترین رایحه تجاری شناخته شد.
اولین مدل عطر این برند در سال ۱۹۹۵ با نام Tommy for Men برای آقایان عرضه شد و در سال بعدی نیز عطر این برند با نام Tommy Girl برای خانم‌ها روانه بازار شد. از این برند تاکنون حدود ۷۷ عطر به بازار عرضه شده است.
اخیرا مدیران برند توجه زیادی روی راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی داشتند که از دلایل اصلی پیشرفت این برند است. باید گفت، در سال ۲۰۱۰ شرکت Philips-Van Heusen  این برند را با قیمت ۳ میلیارد دلار خریداری کرد و در عمل امتیاز آن به PVH واگذار شد.
انتخاب شما انتخاب
    دامنه قیمت
    1٬670٬000 تومان 1٬770٬000 تومان
    وضعیت موجودی
    انتخاب
    • دامنه قیمت
    • مناسب برای
    • نوع
    • حجم
    • میزان ماندگاری
    • پخش بو
    • فصل پیشنهادی
    • نت
    • گروه بویایی
    • کشور
    • عطار
    1٬670٬000 تومان 1٬770٬000 تومان