x

رنگ عطرها به ما چه می گویند؟ زرد

دو‌شنبه 01 بهمن 1397
بازدید: 2150 بار

با توضیحات مفصلی که درباره رنگ عطرها داده شد دیگر تا‌حدودی می‌توانیم با دیدن یک عطر به ماهیت کلی رایحه درون آن پی ببریم، و این‌بار در آخرین بررسی نقش رنگ‌ها در عطر می‌خواهیم به رنگ زرد در عطر بپردازیم:

رنگ زرد در فرهنگ‌های مختلف نمادی از خِرَد، روشنایی، درخشش، اشرافیت و جذابیت است.
در عطرها نیز چنین است و هر دوستدار عطری با هر نوع سلیقه‌ای حداقل یک عطر در این طیف رنگی، از زرد تا طلایی و یا از طلایی تا قهوه‌ای را دارد.

در عطرهای زنانه به این رنگ، گُل نقش پررنگی را ایفا می‌کند و اگر رنگ زرد به روشنی میل کند بوی آن خنک، شاد و حتی کمی بازیگوش خواهد بود و اگر به قهوه‌ای میل کند با عطری تقریبا جدی، گرم، لوکس و عمیق آشنا خواهیم شد.

در این میان ترکیب زرد و طلایی به ما خبر از حضور وانیل در ترکیبات عطر را می‌دهد و هر‌چه عطر به تیرگی میل کند با رایحه چوب‌ها و ادویه‌ها بیشتر آمیخته خواهد شد و در نتیجه عطر تلخ‌تر و عمیق‌تری را استشمام خواهیم کرد.
در این میان اگر رنگ عطر قهوه‌ای همراه با ترکیبی از مشکی ارائه شود همنشینی چوب و عنبر در آن وجود دارد که این گروه عطرها معمولا برای آقایان طراحی می‌شوند؛ عطرهایی به غایت لوکس، شیک، مردانه و جذاب ...

به‌طور‌کلی رنگ زرد در عطر، نشانی از تجمل و لوکس‌گرایی‌ست و طراحی عطرهایی به این رنگ جسارت آن برند در تولید عطر را می‌رساند.
به همین ترتیب برندهای کهنه‌کاری چون Chanel ، Dior و Hermes سابقه‌ای درخشان در طراحی و تولید این گروه از عطر را دارند که اکثر آنها نیز با استقبال فوق‌العاده‌ای در جهان روبرو شدند.

از عطرهای بسیار متنوعی که در این طیف رنگی قرار می‌گیرند می‌توان به عطر La Panthere از برند Cartier و عطر Goldea از برند Bvlgari هر دو برای خانم‌ها اشاره کرد که با رایحه غالب گل‌ها در آنها تبدیل به عطرهایی بسیار شیک و لوکس‌ شده‌اند که هر‌دویشان به استثنای اوقات خیلی گرم، برای استفاده در باقی روزها و شب‌های سال کاملا مناسب هستند.