x

مقدار .Fl. Oz بیانگر چیست؟

چهار‌شنبه 09 مهر 1399
بازدید: 4790 بار

همه ما استفاده از عطر و بوی خوش و به یاد ماندنی آن‌ها را دوست داریم. کم‌تر کسی وجود دارد که بتواند از این لذت فوق‌العاده چشم‌پوشی کند. امروزه، وجود انواع فروشگاه‌های سنتی و آنلاین، کار خرید عطر را تا حدودی برای ما آسان کرده است. با این حال، برای داشتن رضایت از خرید عطر باید با اصطلاحات خاص این صنعت آشنا شویم. شاید بهتر باشد بگوییم که باید زبان تولیدکنندگان آن را بفهمیم تا بتوانیم از خرید خود راضی باشیم. بطری‌های به دقت طراحی شده، زیبا و چشم نواز عطرهای زنانه و مردانه سرشار از نمادها و اطلاعاتی هستند که با برچسبی بر روی آن‌ها درج شده‌اند. بیشتر مردم معمولا به سختی می‌توانند، معنی این مطالب ریز و درشت را متوجه شوند. این موضوع، به ویژه در هنگام خرید آنلاین عطر، می‌تواند مشکل ساز باشد. اگر شما هم می‌خواهید از اطلاعات درج شده روی شیشه و جعبه عطرها سردربیاورید با ما همراه شوید چون قصد داریم در این مطلب شما را با یکی از استانداردهای رایج عطریات یعنی « FL.OZ.» آشنا کنیم.

نماد «FL.OZ.» به چه معنا است؟
این نماد روی همه عطرها دیده می‌شود و به احتمال قوی، تمام افراد با آن آشنایی کامل ندارند. زیرا بعضا مقدار این واحد را نشانگر غلظت عطر میدانند که اشتباه است!
نماد «FL.OZ.» در واقع، حروف اختصاری «Fluid Ounce» یا «اُنس سیال» است که به حجم مایع درون بطری اشاره می‌کند و یکی از واحدهای اندازه‌گیری حجم مایعات است که در انگلیس و آمریکا به کار می‌رود.
به عبارت ساده‌تر، مقدار «FL.OZ.» هم درست مانند میلی‌لیتر عمل می‌کند و به شما می‌گوید که چه مقدار عطر در بطری مورد نظر وجود دارد.
با وجود این، از آن جا که اغلب ما حجم مایعات را با میلی‌لیتر می‌سنجیم، برای درک اعداد و ارقام به کار رفته در کنار این نماد باید بتوانیم آن را معادل سازی کنیم.
هر یک واحد «FL.OZ.» معادل 29.57 میلی‌لیتر یا چیزی در حدود 30 میلی‌لیتر است. برای آسان‌تر شدن موضوع، پیشنهاد می‌کنیم به جدول زیر توجه کنید:
mLFL. OZ.
1.50.05
50.17
150.5
250.84
301
401.35
501.7
طبیعی است که مقدار حجم مایع درون بطری بر قیمت عطر تأثیر می‌گذارد. در اغلب موارد، برچسبی زیر بطری عطر قرار داده شده که تمام اطلاعات مربوطه از جمله حجم مایع در آن ثبت شده است. همچنین این اطلاعات روی جعبه عطر نیز درج می‌شوند.
موضوع مهم این است که بطری‌های عطر به شکل‌های متنوعی طراحی شده و گاهی اوقات ممکن است، حجیم‌تر از آن چیزی به نظر برسند که در واقعیت هستند! بنابراین، نمی‌توان تنها به بررسی ابعاد بطری اکتفا کرد و باید حجم درج شده در روی برچسب عطر را نیز در نظر گرفت.

یک عطر ۱۰۰میلی ۳.۳ انس مایع است یا ۳.۴؟
می‌توان گفت ۱۰۰ میلی‌لیتر، متداول‌ترین حجم تولید عطرهاست. اما چرا این مقدار گاهی معادل ۳.۳ اونس و گاهی نیز معادل ۳.۴ اونس روی جعبه عطرها درج میشود؟ زیرا همان‌طور که عنوان شد طبق یکای امریکایی هر اونس مایع معادل ۲۹/۵۷۳۵۲۹۶۲۵ میلی لیتر است، بنابراین به طور دقیق داریم
100 ml = 3.38 U.S. FL. OZ
از این رو این مقدار را با تقریب بصورت ۳.۳ یا ۳.۴ و با علامت FL. OZ. .U.S یا FL.OZ درج میکنند که هر دو مقیاس اندازه‌گیری حجم در آمریکا را نشان می‌دهند. گفتنی است امروزه این مقدار برای تقریبا تمام عطرها طبق یکای امریکایی محاسبه و درج می‌شود.
مگر آن‌که به علامت U.K. FL. OZ. و یا میزان ۳.۵ اونس برای یک عطر ۱۰۰ میلی روبرو شویم!
که نشانگر اونس سیال در یکاهای امپراتوری است و برابر ۲۸/۴۱۳۰۶۲۵ میلی‌لیتر. یعنی
100 ml= 3.51 U.K. FL. OZ
سخن آخر
حالا که با مفهوم نماد Fl. OZ. در عطریات آشنا شدید، می‌توانید با اعتماد به نفس و اطمینان بیش‌تری خرید کنید. نکته پایانی که حتما به کارتان می‌آید این است که بدانید به طور تقریبی با ۱۰ إلی ۱۵ بار اسپری کردن یک عطر، یک میلی‌لیتر از آن را مصرف می‌کنید. که این تعداد بسته به نوع و مقدار پاشش والف در بطری‌های مختلف و نیز نیروی انگشت شما روی افشانه متغیر است. امیدواریم روزگار خوش عطر و بویی پیش رو داشته باشید!

مبدل میلی‌لیتر به اونس
تبدیل میلی‌لیتر به اونس سیال
تبدیل اونس سیال به میلی‌لیتر